Prima - Reisverslag uit Lijiang, China van hermanjordan - WaarBenJij.nu Prima - Reisverslag uit Lijiang, China van hermanjordan - WaarBenJij.nu

Prima

Door: Bram Leusink

20 Juli 2007 | China, Lijiang

Ni Hao,

"Brand New!!: http://picasaweb.google.com/BramChina/HermanXploresChina03"

Inmiddels zijn we al weer flink wat dagen verder en hebben we weer veel beleefd. Nu de laatste 'echte dag in China' Morgen vliegen we namelijk weer terug naar Beijing en overmorgenvroeg naar 'snik' Nederland. Verder verloopt de reis fantastisch.

De dag na het terracottaleger (maandag 16-07) zouden we 's middags met het vliegtuig naar Lijiang vertrekken. Lijiang is een stad in de Provincie Yunnan in de uitlopers van de Himalaya met een bevolking die grotendeels bestaat uit de 'Chinese-Naximinderheid'. 'S avonds kwamen we in Lijiang aan en gingen direct het oude stadsgedeelte in. Echt een pr8ig stadje is het. Overal stroompjes door de oude stad heen, bijzonder kunstig afgewerkte huisjes en OVERAL mooie rooie lantaarns. Inderdaad echt een must-see!
De volgende dag (dinsdag 17-07) moesten we vroeg op om naar het naastliggende dorpje Baisha te fietsen. Mooi over de hoofdvlakte heen gefietst en in een zeer oud, boeren dorp met lemenhuisjes heengefietst. Daar brachten we een bezoek aan 'The famous Dr. HO'. (Moet je maar intoetsen op google of The most amazing man is ook goed). Het schijnt echt een redelijk gewone dorpskruidendocter te zijn die toevallig bekendheid heeft gekregen, maar het bezoek was toch wel heel speciaal. Je komt binnen en de doctor begroet je heel vriendelijk. Hij lijkt een beetje op Ho Chi Mihn, en toch weer anders. Vervolgens laat hij alle dingen zien die hij uit nederland heeft ontvangen. Het bezoek van Chris Zegers, allerlei Nederlandse krantenartikelen en werkelijk honderde kaartjes van Nederlanders die op bezoek zijn geweest. Zelf ook maar even op controle gegaan omdat mijn rug nogsteeds niet helemaal is. Mijn pols was ok maar mijn CHI (energie) een beetje laag. Daar heb ik thee voor gekregen. Weet niet wat er allemaal waar van is, maar bijzonder was het wel.
Woensdag (18-07) moesten we om 8.30 in de bus naar de Tiger Leaping Gorge vertrekken. Dit is een 16 km lange smalle kloof. Het is een van de hoogste kloven in de wereld en daarom heel indrukwekkend. Tussen de rivier beneden en de top van de berg zit een afstand van 3900m. Daardoor kijk je echt tegen een indrukwekkend grote muur aan! Toen we er heen reden waren mijn verwachtignen niet zo groot omdat ik dacht dat het heel druk zou zijn en de omgeving daarvoor me niet zo aansprak. Maar eenmaal op de voet werd het al snel veel mooier. De eerste dag zouden we veel stijgen en de tweede dag Donderdag 19-07 zou het vooral dalen zijn. Echt zeer genoten van de kloof en de grappige gids. Ga niet verder uitwijden, doe ik wel in fotoboek. Vandaag net terug gekeerd uit de kloof en hebben nog een laatste avond lijiang voor de boeg. We gaan om 8uur naar een traditionele Naxi-voorstelling. En morgenochten vertrekken we dan weer naar Peking. Laat waarschijnlijk vanuit huis nog wel het een en ander weten.

Groet,
Bram