And so on.. - Reisverslag uit Xi'an, China van hermanjordan - WaarBenJij.nu And so on.. - Reisverslag uit Xi'an, China van hermanjordan - WaarBenJij.nu

And so on..

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2007 | China, Xi'an

Beste iedereen,

Heb net het bericht gelezen dat mijn jaarboekverslag (misschien wel terecht) niet zo goed is gevallen. Wou orgineel doen en niet zon kampskienendemensenwarenleuk-stukje schrijven, nou, orgineel was het wel. Heb het net ff over zitten lezen en het is inderdaad heftig. Scheur de pagina er maar lekker uit. Ach, we zien wel.

Mijn reis in China loopt nog steeds wel voorspoedig. Het was ff wennen om zonder jullie allemaal door China heen te reizen, maar de trip blijft geweldig. Kan jullie wel verklappen dat de verboden stad met goed weer en een verstaanbare gids wel een stuk intressanter is.

De eerste dag van het nieuwe deel (dinsdag 10-07) begon natuurlijk een beetje waardeloos. Die chinezen leren volgensmij door jaren sate langs de benen, de druk iets te verlagen. Maar daarna kon ik ff lekker bij mijn happy boedda (papa) in de armen uithuilen, een hele troost. Afscheid genomen van joris en vervolgens de eerst dag vrij in Beijing geleeft. We zijn eerst bij een prachtig chinees hutong- (soort luxe volksbuurt) hotel ingechecked en vervolgens zijn we door de buurt gelopen en de goede restaurantjes verkent. Eten is echt super goed omdat je alles zelf kunt uitkiezen! Vroeg gaan slapen en de volgende dag (woensdag 11-07) zijn we naar de Lama Tempel, Tempel van de Hemelse Vrede en de verboden stad gegaan. Vooral de Lama Tempel was erg mooi! Ze hadden er een huizehoog vergulde boeddabeeld staan in een prachtig gebouw. (ook daarvan komen foto's)
De derde dag (donderdag 12-07) werd het tijd voor mijn tweede muurbezoek. Gelukkig gingen we met de reisorganisatie naar een andere plek en zou ik niet twee keer het zelfde zien. Een veel ruiger en mindere gerestaureerd stuk muur werd mij beloofd door de Lonely Planet. En die hebben we gekregen ook, koste echt wat stevige zweetdruppels maar absoluut de moeite waard. Ook wel geinig, hier stonden niet om de 30 meter nieuwe kraampjes maar de kraampjes liepen, inclusief verkoopvrouwtje, met je mee. Mooie poster van de muur gekocht.
Vrijdag was onze laatste dag in Beijing. We hadden gehoord dat een fiets huren best de moeite waard kon zijn dus hebben we dat maar gedaan. Dat was inderdaad een heel spectakel, groeiend respect voor de buschauffeur, want je moet je inderdaad gewoon overal tussengooien. We zijn naar een park en het zomerpaleis gegaan wat erg mooi was. Veel foto's gemaakt en van de zon genooten! 'savonds ging onze nachttrein naar Xi'an. Hele luxe trein die van alle gemakken voorzien was. Zaten in coupe met een chinese familie van een vader en moeder en een geestelijk gehandicapt meisje. Maar haar ouders zorgden echt zo lief voor haar! Zeer goed geslapen en de volgende dag precies optijd in Xi'an aangekomen.
Zaterdag 14-07. Toen we van het station naar buiten liepen stond er een kerel op ons te wachten in zo'n klassiek liftjongen-pakje. We hadden in de trein gelezen dat we naar het diamant hotel zouden gaan, maar dit hadden we niet verwacht. Het hotel bleek in een oud gebouw tegenover het station te zitten. Toen we onze kamer inkwamen werd het me ff teveel. Na 2,3 week op iets beter dan campingmatje zou ik nou in mijn eentje in een bed slapen waar denk ik 17,5 chinenzen in passen. Echt over de top. Vasse zou ook nog in Xi'an zitten dus ik snel ff checken of hij er nog was. Na veel gebaren en herhaald terugkomen kwamen wij er achter dat hij dezelfde dag nog uit zou checken. Brief achter gelaten en om 12 afgesproken in de lobby. Heel gezellig bijgekletst tijdens lunch in het hotel en toen moesten zij alweer snel het vliegtuig in naar Chengdu.
Vandaag (zondag 15-07) stond het terracottaleger op ons programma. Nadat we door de bestuurder door een paar verkoophallen heen waren gestuurd (waar we voor straf niets kochten)was het eindelijk tijd voor het terracotta leger. We hadden de vorige dag wat pessimistische verhalen gehoord van Diederik en zijn broer over dat het toch op grote afstand was en een beetje overgewaardeerd. Toch vond ik het echt super om te zien. Echt bijzonder hoe uniek al die ruim 10000 soldaten waren en hoe ze dat ruim 2000 jaar geleden al zo gedetailleerd en stevig konden maken.
Echt een bijzondere dag gehad. Morgen vliegen we naar Lijiang en zal ik de foto's proberen te plaatsen. Ook dat laat ik nog wel ff weten.
Ik heb het zo kort mogelijk proberen te houden maar tis weer een bijzonder lang verhaal geworden, mijn excuses daarvoor.

Tot over een week

Bram Leusink

  • 17 Juli 2007 - 04:13

    Joris En Suus:

    Hee Bram, fijne berichten kerel. Wij zitten je wel op de hielen hoor. We lopen een dagje achter je aan. Vandaag vertrekken wij naar Lijiang met het vliegtuig. Wellicht dat we elkaar daar nog tegen het bezwete lijf lopen. Anders nog een goeie reis.

    Groeten,

    Suus en Joris.

  • 17 Juli 2007 - 14:02

    Bram:

    Kheb wel opgelet, maar je niet meer gezien. Lijiang voor ons echt een sprookjesachtig mooi dorp met al de kromme straatjes en rooie lantaarns. Ik hoop dat jullie het hetzelfde beleven. Morgenvroeg vertrekken wij naar de tigerleaping gorge voor 2,5 dag en daarna zijn we weer een dagje terug in lijiang. Als jullie er tegen die tijd nog zijn kunnen we vrijdag middag, als jullie daar zin in hebben, nog samen een lunch pakken. Zou ik gezellig vinden. Wij zitten in het Swiss snow hotel (rare naam voor een typish chinees-naxi hotel) in het midden van old town. Misschien tot dan en geniet van dit prachtige Lijiang! (Ga ook vooral eens naar Dr. Ho.. Plaatselijk zeer beroemd medisch wonder van een dorpje verderop (baisha). Weet niet hoe echt het allemaal is, maar het is wel prachtig om te zien)

    Groet Bram en Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 December 2007

de langverwachte DVD

03 Augustus 2007

Ondertussen in China

24 Juli 2007

Tsúhause

20 Juli 2007

Prima

15 Juli 2007

And so on..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 13010

Voorgaande reizen:

26 Juni 2007 - 10 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: